S výnimkou niekoľkých ciest na pláne Oblivionu sa dej všetkých hier zo série Elder Scrolls odohrávajú na kontinente Tamriel
The Elder Scrolls: Arena (1994)
Battlemage Jagar Tharn zrádza cisára Uriela Septima VII a uväzňuje ho v sférach Oblivionu. Sám sa transformuje do podoby cisára a obsadzuje trón. Hráč putuje naprieč Tamrielom a hľadá Saff of Chaos, ktorá uchováva životnú silu Jagar Tharna. Tá však bola rozdelená na 8 častí, roztrúsených po celom cisárstve. Len ich znovu spojením je možné poraziť Jagar Tharna a oslobodiť cisára.
Dopad na dej: Počas vlády Jagar Tharna je Cisárstvo oslabené sériou vojen, z ktorých jedna tvorí dej The Elder Scrolls II: Daggerfall. Podrobnejší priebeh Jagar Tharnovho sprisahania voči Cisárstvu sú odhalené v An Elder Scrolls Legend: Battlespire.
The Elder Scrolls II: Daggerfall (1996)
Hráč je cisárom poslaný do mesta Daggerfall, aby získal informáciu o lokácii Mantella, Totemu Tiber Septima. Ten je kľúčom k oživeniu a kontrole prvého Numidia – gigantického golema, s ktorého použitím pred stovkami rokov Tiber Septim sformoval Cisárstvo. Táto informácia sa dostane do rúk orka Gortworga a cez neho sa táto informácia dostáva k Manimarcovi (King of Worms), ktorý je hlavou Necromancerov. Súčasne v tom období sa v hrobke v High Rock pomaly zotavuje Underking, ktorý pôvodne zničil prvé Numídium. Hra má šesť rôznych koncov, v závislosti od toho, komu sa hráč rozhodne Mantella dať.
Dopad na dej: Hra končí takzvaným javom „Warp of the West“ alebo „Miracle of the Peace“, a teda všetky potenciálne herné konce sa dejú simultánne.
An Elder Scrolls Legend: Battlespire (1997)
Dej hry sa odohráva súčasne s dejom The Elder Scrolls: Arena. Hráč preberá rolu apprentice battlemagea, ktorý v období sprisahania Jagar Tharna podstupuje svoj tréning v Battlespire. Počas neho dochádza k útoku ktorý vedie Daedra lord Mehrunes Dagon.
Dopad na dej: Dej Battlespire stavia Mehrunes Dagona do pozície nepriateľa Cisárstva a jeho porazenie mu dáva motív na odplatu počas deja Oblivionu.
The Elder Scrolls Adventures: Redguard (1998)
Dej sa odohráva asi 400 rokov pred udalosťami The Elder Scrolls: Arena. Hráč preberá rolu Redguarda Cyrusa, ktorý sa vydáva na ostrov Stros M’kai hľadať svoju stratenú sestru. Počas toho je zatiahnutý do udalostí okolo pokusu Tiber Septima o dobitie Hammerfellu.
Dopad na dej: Vojská cisárstva sa po svojej porážke na Stros M’kai sťahujú z Hammerfellu. Neskôr sa Hammerfell dobrovoľne pripája k Cisárstvu, na základe vyjednávania Queen-Regent Iszara a Dohody o Stros M’kai.
The Elder Scrolls III: Morrowind (2002)
Hráč preberá rolu väzňa, ktorý je Cisárom poslaný loďou na Morrowind, aby sa stal členom Blades. Postupne sa dozvedá o proroctve o Nerevarinovi, ktorý je údajne reinkarnovaný dávno mŕtvy hrdina Nerevar. Dozvedá sa o pôvode Tribunálu – o uctievaných božských hrdinoch a o ich boji proti nesmrteľnému Dagoth Urovi. Ten je spolu so svojím kultom Sixth House zodpovedný za nadprirodzený mor, ktorý ohrozuje Morrowind.
Dopad na dej: Po zničení Lorkhanovho Srdca je sila Tribunálu navždy stratená, čo nepriamo vedie k pádu Ministry of Truth a k dramatickým zmenám Vvardenfellu (viď. kniha The Infernal City).
The Elder Scrolls III: Tribunal (2002)
Hráč je v spánku napadnutý zabijakom Dark Brotherhood a po sérii vyšetrovaní sa dostáva do Mournholdu, hlavného mesta Morrowindu. Tu plní rôzne úlohy pre nového Kráľa Helsetha a Almalexiu, jednu z uctievaných božských hrdinov a členov Tribunálu. Po čase dochádza k útoku na mesto a hráč je poslaný zastaviť predpokladanú hrozbu údajne bláznivého Sotha Sila, ďalšieho z uctievaných božských hrdinov a členov Tribunálu.
Dopad na dej: So smrťou dvoch členov Tribunálu má kult Almsivi a jeho autorita malé šance na prežitie. To môže spôsobiť návrat Dunmerov k ich tradičnému starobylému uctievaniu Daedier.
The Elder Scrolls III: Bloodmoon (2003)
Hráč s postupne dozvedá o proroctve Krvavého mesiaca, podľa ktorého Daedra lord Hircine usporiadava rituálny Lov. Hráč sa stáva členom Skaalskeho kmeňa a po vyplnení proroctva aj účastníkom Hircinovho Lovu.
Dopad na dej: Nie je žiadny výrazný vplyv na celkový dej univerza.
The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006)
Hra začína útekom Cisára Uriela Septima VII z Imperial City a jeho následným zavraždením neznámymi útočníkmi. Pred svojou smrťou však odovzdá hráčovi Amulet Kráľov s inštrukciou „...uzavrieť čeľuste Oblivionu“. Hráč musí nájsť muža menom Jauffre a strateného Cisárovho syna, posledného prežívajúceho dediča trónu. Spolu s ním musí zastaviť hrozbu prichádzajúcu z Oblivionu a poraziť Daedra lorda Mehrunes Dagona.
Dopad na dej: Brány medzi Oblivionom a smrteľným svetom boli permanentne zapečatené a tak bolo navždy zabránené podobnej invázii. Koniec Septimovskej dynastie ukončuje Tretiu a otvára Štvrtú Éru.
The Elder Scrolls IV: Knights of the Nine (2006)
Padnutý Kráľ Umaril unikol z pút Oblivionu a chystá pomstu voči Nine Divines, ktorí ho tam vyhnali. Iba šampión čistého srdca dokáže poraziť zlo, ktoré sa rozšírilo po krajine. Hráč musí zozbierať stratené križiacke relikvie Divine Crusadera, s ich pomocou poraziť padnutého Kráľa a navrátiť slávu Nine Divines. Hra pridáva aj niekoľko addonov: Fighter's Stronghold, Spell Tomes, The Vile Lair, Mehrunes' Razor, The Thieves Den, Wizard's Tower, The Orrery, Horse Armor Pack.
Dopad na dej: Nie je žiadny výrazný vplyv na celkový dej univerza.
The Elder Scrolls IV: Shivering Isles (2007)
Na ostrove v Niben Bay sa otvorila tajomná brána, ktorá vedie do ríše Sheogoratha – Daedra lord of Madness. Ten hľadá smrteľného šampióna, ktorý by mu pomohol v boji proti jeho odvekému nepriateľovi, ktorým je Jyggalag, Daedric lord of Order.
Dopad na dej: Jyggalag je oslobodený zo svojho prekliatia a aj keď je porazený pravdepodobne kvôli komplikovanej a nejasnej rovnováhe síl v Oblivione opäť zaujme svoje miesto ako lord of Order.
The Elder Scrolls V: Skyrim (2011)
Dej sa odohráva 200 rokov po udalostiach Oblivionu. Kráľ Skyrimu bol zavraždený a krajina je na pokraji občianskej vojny. Jedna strana presadzuje odčlenenie sa od drobiaceho sa Cisárstva, zatiaľ čo druhá strana chce ostať jeho súčasťou. Avšak podľa proroctva uvedeného v Elder Scrolls je práve táto schizma poslednou udalosťou predchádzajúcou návrat drakov, na čele s Alduinom, Nordickým bohom deštrukcie.
Hráč sa ocitá ako väzeň na popravisku, kde je jeho poprava prerušená dračím útokom. Neskôr sa dozvedá o proroctve a tom, že práve on je Dovahkiin a má potrebné schopnosti na odvrátenie dračej hrozby.
The Elder Scrolls V: Dawnguard (2012)
Dej hry sa odohráva na podklade návratu vampire lorda Harkona z klanu Volkihar, ktorý sa snaží o ukončenie „tyranie slnka“. Harkon chce svoj cieľ dosiahnuť s použitím sily Elder Scrolls, zatiaľ čo rád lovcov upírov, známych ako Dawnguard sa snažia o jeho zastavenie. Hráč má možnosť stať sa členom Dawnguar a poraziť Harkona, alebo sa môže pridať k upírom klanu Volkihar.